۰

درمان جوش صورت: ۱۷ راه درمان جوش صورت که پزشکان تایید می کنند

تصویر پیدا نشد !
بازدید 737

همه ی ما در طول دوران زندگیمون حتما با جوش صورت درگیر بوده ایم، از دوران نوجوانی که جوش های به اصطلاح غرور جوانی می زدیم؛ تا به امروز که گاهی جوش های مزاحم، برامون دردسر ساز می شوند.

فرقی نداره می خواید از جوش سر سیاه راحت شوید یا جوش های چرکی، شناخت انواع درمان جوش صورت برای شما حیاتی است
در ادامه اول شما با اینکه چرا جوش می زنیم آشنا می کنیم و بعد تمام محصولات ضد جوش مورد تایید دکتران زبایی را به شما معرفی می کنیم
چرا جوش می زنیم
اگر به دنبال درمان آکنه هستید اول باید بفهمیم چرا جوش می زنیم؟ اگر بخواهم خیلی ساده دلیل جوش صورت را براتون توضیح بدم:
جوش ها از جمع شدن چربی ها و سلول های مرده ی پوست، در فولیکول ها جمع می شوند ، جوش ها بوجود می آیند



درمان جوش صورت

اسید سالیسیلیک بهترین راه حل برای درمان جوش در نوجوانان است. اگر برچسب محصولات مراقبت از پوست در داروخانه ها را چک کرده باشید، آن را به عنوان یک ماده فعال در اکثر محصولات برای “شوینده مناسب پوست چرب و جوش دار” یا “محصولات درمان لک” می بینید.
اسید سالیسیلیک با کاهش تورم و باز کردن منافذ به کوچک شدن و ناپدید شدن جوش ها کمک می کند.

اسید سالیسیلیک، همچنین دارای خواص ضد التهابی برای کمک به جوش‌های کیستیک ملتهب است که زمانی رخ دهد که انسداد عمیق در فولیکول‌های مو در زیر پوست پاره شود.
اگرچه استفاده از اسید سالیسیلیک در شستشوی صورت خیلی خوب است، اما احتمالا هنگام استفاده از آن به عنوان تونر، مرطوب‌کننده یا درمان موضعی، نتایج بهتری خواهید گرفت، زیرا زمان بیشتری روی پوست شما می ماند
به خاطر داشته باشید، اگر اسید سالیسیلیک بیش از حد استفاده شود، پوست را خشک کند، بنابراین بهتر است که فقط یک محصول را با این ماده برای استفاده روزانه انتخاب کنید
محصولاتی که حاوی سالسیلیک اسید هستند
درمان جوش صورت با اسید گلیکولیک
اسید گلیکولیک یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که به آرامی پوست را لایه برداری می کند و شما را از شر سلول های مرده پوست که منافذ را می بندد، راحت می کند.
همانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک در شوینده مناسب پوست چرب، لایه‌بردارها، مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها وجود دارد.
دقت کنید که اسید گلیکولیک پوست را خیلی خشک می کند و هنگام استفاده از محصولات حاوی این ماده از ضد آفتاب و ابرسان استفاده کنید
محصولات حاوی اسید گلیکولیک

درمان جوش صورت با بنزوئیل پراکسید
بنزوئیل پراکسید یک ماده ضد باکتری است و در از بین بردن باکتری C. acnes که باعث جوش می شود بسیار موثر است. اما بنزوئیل بدون عیب نیست.
اگر مراقب نباشید، کرم‌ها و درمان‌های پاک‌کننده می‌توانند پوست حساس را خشک کرده و لباس‌ها را سفید کنند. Eric Meinhardt، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، گفته بود که بهتر است به محصولات که حاوی بنزوئیل پراکسید بیشتر از ۲٪ در جدول مواد تشکیل دهنده فعال نیستند، استفاده کنید. غلظت‌های قوی‌تر به پوست شما آسیب می زند؛ بدون اینکه باکتری‌های بیشتری از بین ببرد.
محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید

درمان جوش صورت با اسید لاکتیک
مانند اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یک AHA است، به این معنی که مانند یک لایه بردار شیمیایی روی پوست عمل می کند. با این حال، به طور کلی ملایم تر از اسید گلیکولیک است، بنابراین برای افرادی که می خواهند از اسید لایه بردار استفاده کنند اما پوست حساس تری دارند، گزینه خوبی است.
اسید لاکتیک همچنین یک مرطوب کننده است، به این معنی که آب را به سمت خود می کشد و می تواند آبرسان باشد. بنابراین برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند، لایه‌بردارهای حاوی اسید لاکتیک بدون ایجاد تحریک بیش از حد به خوبی عمل می‌کنند. این محصولات می توانند برای لایه برداری شیمیایی در خانه مفید باشند.
محصولات حاوی اسید لاکتیک
درمان جوش صورت با رتینوئید
احتمالاً در مورد فواید کرم‌های رتینوئید برای ضد پیری شنیده‌اید، اما این انواع ویتامین در پاکسازی جوش صورت هم مؤثر هستند. ریتا لینکر، متخصص پوست و مو، می گوید:
“پرتینوئیدها” باعث می شوند سلول های پوست با سرعت بیشتری بازسازی شوند، تولید چربی را کاهش داده و به لایه برداری پوست کمک می کنند.
مزیت دیگر رتینوئیدها درمان آکنه التهابی است چون رتینوئیدها ضد التهاب هستند.

رتینوئید
رتینوئید دسته ای از داروها با منشاء ویتامین Aاست. و رتینول خود نوعی رتینوئید است.
رتینوئیدها شامل محصولات بدون نسخه و تجویزی هستند.
بر اساس اعلام آکادمی پوست آمریکا (AAD)، رتینول تا دوز ۲% در دسته محصولات بدون نیاز به نسخه محسوب شده و دوزهای قوی تر تجویزی هستند.

دقت کنید که اسید گلیکولیک پوست را خیلی خشک می کند و هنگام استفاده از محصولات حاوی این ماده از ضد آفتاب و ابرسان استفاده کنید

گوگرد برای درمان آکنه
شاید با شنیدن اسم گوگرد برای درمان جوش صورت شکه شوید اما درست است گوگرد به جذب چربی پوست شما و همچنین از بین بردن باکتری هایی که باعث جوش صورت می شوند، به شما کمک می کنند.

هشدار: گوگرد بوی تخم مرغ گندیده می دهد. اما باید این بدی را بخاطر فایده های گوگرد تحمل کنید
محصولات حاوی گوگرد

۰ ۰ رای ها
Article Rating

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x