۱

پرایمر چیست و چطور از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر صورت چیست
بازدید 5136

چطور کانسیلر بزنیم:آموزش استفاده از کانسیلر به روش حرفه‌ای

حتما تا حالا متوجه شده‌اید که سلبریتی‌­ها چه صورت صافی دارند!

شاید شما هم وقتی کرم پودر می‌زنید پوست صورتتون کیکی میشه؟ یا اینکه از خشکی و پوسته پوسته شدن پوستتان بعد از کرم پودر عاصی شدید؟

راه حل شما را معرفی می‌کنم: پرایمر !!!

آیا می‌دونستید که ما انواع پرایمر چشم پرایمر مو و پرایمر ناخن داریم؟

رنگ‌بندی پرایمرها رو می‌شناسید؟ پرایمر بنفش و یا پرایمر سبز .

اگر دوست دارید بدونید پرایمر چیست پرایمر چیست و چطور از پرایمر صورت استفاده کنیم؟ یا انواع پرایمر را بشناسید پس با من همراه باشید.

پرایمر صورت چیست؟

پرایمر صورت، یک لایه نازک است که باعث می‌شود مواد آرایشی روی آن بمانند و در طول روز پخش نشوند. نکته‌ی جال درباره‌ی پرایمر این است که هم ارایش شما را زیبا می کند و هم خاصیت مراقبتی دارد.

اگر هنگام آرایش، احساس می‌کنید که یک ‌چیزی کم است، شک نکنید که آن چیز پرایمر است. پرایمر، لایه‌ای بین پوست صورت و آرایش شماست که هم ماندگاری مواد آرایشی را بالا می‌برد و هم از پوست شما مراقبت می‌کند.

خیلی از خانم­ها هنوز پرایمر پوست را نمی­شناسند پس شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

اگر دوست دارید که آرایش زیبا و ماندگاری داشته باشید، باید ازیک پرایمر آرایشی استفاده کنید. استفاده از پرایمر، پوستی بدون لکه و جوش به شما می­‌دهد و آرایش­تان روز به روز به سبک سلبریتی‌ها، نزدیک­تر می­‌شود.

چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر درواقع زیرسازی آرایش است و باعث می شود کرم پودر و کانسیلر بهتر روی پوست بخوابد. خصوصا برای کسانی که روزنه های باز دارند استفاده از پرایمر ضروری است.

پرایمر صورت چه فایده ای برای شمادارد؟
۱
برای کدام یک از مشکلات پوست خود از پرایمر استفاده کردید؟x

  • ایجاد پایه و سطحی صاف و نرم برای مواد آرایشی
  • یک دست کردن پوست و پوشاندن نواقص پوست
  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • آب رسانی و مرطوب کردن پوست
  • پر کردن چین و چروک ها و صاف شدن پوست
  • پوشانیدن منافذ باز پوست
  • صرفه جویی در وقت و هزینه خرید مواد آرایشی
  • کمک کردن به دوام آرایش در وضعیت آب و هوای
  • رادیکال های آزاد پوست را از بین برده و از پوست در برابر آسیب های آنها محافظت می کند
  • آرایش مدت زمان طولانی تری باقی می ماند

زیر سازی حرفه ‌ای آرایش را ازدست ندهید

انواع پرایمر چیست:

انواع پرایمرها در بازار موجود هستند مثل : پرایمر صورت، پرایمر چشم، پرایمر مژه و ابرو، لب، ناخن و مو؛ که تماما برای زیرسازی به کار می رود.

چه پرایمری برای پوست شما مناسب است؟

خب پیشنهاد می­کنم که ادامه مطلب را بخوانید.

همانطور که قبلا گفتیم؛ پرایمر صورت، یک لایه نازک است که باعث می‌شود مواد آرایشی روی آن بمانند و در طول روز پخش نشوند.

به طور کلی، بهتر است که پرایمر آرایشی را بر اساس نوع پوست صورت (چرب یا خشک) و محیطی که در آن زندگی می‌کنید انتخاب کنید.

پرایمر پوست خشک:

اگر پوست صورتتان بسیار خشک است و حتما باید روی آن کرم مرطوب کننده بزنید، در این حالت بهتر است که به جای یک پرایمر معمولی، از یک پرایمر آرایشی آبرسان استفاده کنید.

یک پرایمر آرایشی آبرسان، به راحتی می‌تواند جای یک کرم مرطوب کننده را برای شما بگیرد.  پس با کمک یک پرایمر آرایشی، پوست خود را مرطوب کرده و آن‌را برای آرایش کردن آماده می‌کنید.

با بالا رفتن سن، از یک پرایمر آرایشی مغذی استفاده کنید

خطوط و چروک و لکه های تیره بر روی پوست در کهن سالی طبیعی است. اگر پوست صورت شما هم این‌چنین است، بهتر است که از یک پرایمر آرایشی مغذی استفاده کنید، به عنوان مثال، پرایمری که حاوی انتی اکسیدان یا آبرسان است.

پرایمر پوست چرب:

اگر پوست صورت شما همیشه چرب و براق است، اصلا نگران نباشید. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک پرایمر آرایشی مناسب، این مشکل را رفع کنید.

شما باید از یک پرایمر آرایشی مات کننده استفاده کنید. این مدل ‌پرایمر مقدار چربی در پوست صورت شما را کمتر کرده و آن را نیز مات می‌کند. محصولات آرایشی که به کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کنند، هم چربی صورت را کاهش می‌دهند.

پرایمر پوست حساس:

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از یک پرایمر آرایشی ساده استفاده کنید.

برای مثال پرایمر بدون چربی، پرایمر بدون بو، پرایمر بدون پارابن و غیره. یادتان باشد که هرچه میزان مواد افزودنی در ترکیبات محصولاتی که برای پوست صورت خود استفاده می‌کنید کمتر باشد، احتمال ایجاد حساسیت پوستی در پوست شما کمتر خواهد شد.

 

آیا پرایمر رنگ­بندی دارد؟

بعضی از پرایمرهای آرایش بدون رنگ هستند. این‌پرایمرها برای افرادی مناسب هستند که فقط می‌خواهند منافذ صورت خود را پر کنند و یا آرایشی ماندگار تر داشته باشند.

با این حال، اگر شما لکه های تیره رنگی بر روی پوست صورت خود دارید، و یا رنگ قسمت‌های مختلف پوستتان با هم متفاوت است، بهتراست که از یک پرایمررنگی استفاده کنید.

در این صورت، پرایمر آرایشی شما می‌تواند هم‌رنگ کرم پودرتان و یا تصحیح کننده رنگ باشد.

کاربرد پرایمر بنفش:

اگر تناژ رنگ پوست شما زرد است، بهتر است که از یک پرایمر آرایشی به رنگ بنفش استفاده کنید تا مقدار زردی پوست صورتتان کم‌تر شود.

پرایمر چشم بنفش

پرایمر چشم بفش چیست

پرایمر سبز:

پرایمر سبز لکه های قرمز پوست را کم‌رنگ‌تر می‌کند. اگر روی پوست‌تان لکه‌های به‌جا مانده از جوش است و یا پوست‌تان در آفتاب سوخته، بهتر است که از این مدل پرایمر آرایشی استفاده کنید.

پرایمرهلویی:

یک پرایمر آرایشی به رنگ هلویی، به شما کمک می‌کند تا لکه های تیره رنگ را بپوشانید.

پرایمر آرایشی صورتی:

یک پرایمر آرایشی به رنگ صورتی، تقریبا شبیه به یک رژ گونه عمل می‌کند؛ چون باعث می‌شود که پوست صورت شما شاداب و با طراوت به نظر برسد.

پرایمر زرد:

اگر پوست نازکی و حساسی دارید و رگهای آبی رنگ زیر پوست‌تان مشخص است، بهتراست که از یک پرایمر آرایشی زرد استفاده کنید تا آن‌ها را بپوشاند.

آیا پرایمر باعث جوش می­شود؟

اگر بر روی جوش‌های صورت خود از محصولات نامناسبی استفاده کنید، باعث می‌شوید که این جوش‌ها بدتر بشوند. به همین دلیل، اگر پوست صورت شما مستعد آکنه است، بهتر است که حتما از یک پرایمر حاوی اسید سالیسیلیک برای پوست‌تان استفاده کنید؛ چون این مدل پرایمر علاوه بر پوشاندن جوش‌های صورت، به کاهش آنها نیز کمک می‌کند.

می‌توانید از یک پرایمر آرایشی  comedogenic  هم استفاده کنید؛ چون این پرایمر منافذ موجود بر روی پوست صورت شما را مسدود نمی‌کند. علاوه بر این، پرایمرهای آرایشی که بدون چربی هستند نیز برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند مناسب هستند.

این مدل پرایمرها هم منافذ موجود بر روی پوست صورت شما را مسدود نمی‌کند و باعث بدتر شدن جوش‌های صورت نمی‌شوند. اگر به دنبال پرایمری هستید که پوست صورت شما را ترمیم کند ، بهتر است که از یک پرایمر آرایشی حاوی ویتامین E وA  استفاده کنید.

انواع پرایمر های آرایشی

پرایمر آرایشی کوچک کننده منافذ پوست:

این مدل پرایمر پوست به شما کمک می‌کند تا منافذ بزرگ موجود بر روی سطح پوست صورت و یا خطوط عمیق را پر کنید. شما میتوانید بعضی از این پرایمرهای آرایشی را به تنهایی می‌توان استفاده کرد اما بعضی دیگر نه. اگر روی پوست صورت خود منافذ بزرگ و یا خطوط عمیقی دارید، باید پرایمر آرایشی خود را برای مدتی تست کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

بهترین پرایمر آرایشی، پرایمری است که کل مدت روز آرایش صورت شما پخش نشود و اجازه ندهد که منافذ و خطوط پوست تان مشخص بشوند.

این مقاله درباره روزنه باز صورت را ازدست ندهید!

پرایمر صورت ضد آفتاب:

به طور کلی، بهتر است که از پوست‌تان در برابر نور آفتاب محافظت کنید. به همین دلیل، باید همیشه و به خصوص در فصل تابستان، از یک پرایمر آرایشی حاوی SPF استفاده کنید. هرچه میزان SPF بیشتر باشد، بهتر است.

پرایمر ضد عرق:

برای جلوگیری از عرق کردن صورت، بهتر است که از یک پرایمر آرایشی ضدعرق استفاده کنید. این مدل پرایمرها در برابر آب و عرق بدن مقاوم هستند و آرایش شما را حفظ می‌کنند.

پرایمر چشم چیست؟

بهتر است که از یک پرایمر آرایشی مخصوص چشم استفاده کنید. این مدل پرایمر کاری می‌کند که سایه چشم شما کم رنگ و یا پخش نشود. علاوه بر این، به شما کمک میکند تا در کل مدت روز، آرایش چشم خود را مثل اولش حفظ کنید. پرایمر چشم تیرگی‌ها و خط و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.

eye perimer

چطور از پرایمر چشم استفاده کنیم؟

دوباره مانند پرایمر پوست، پس از مرطوب کردن آن، با انگشت مقداری از پرایمر را روی پلک بزنید. میزان پرایمر باید کم باشد و سریع روی پوست محو شود.

از خط مژه شروع کنید و روی تمام پلک پرایمر بزنید؛ حتی ابروها. این کار، باعث رشد بهتر آنها میشود. مدت کوتاهی صبر کنید تا پرایمر خشک شود.

توصیه های ی درمورد استفاده از پرایمر همیشه از مقدار کمی پرایمر استفاده کنید تا بهتر عمل کند.

مطمئن شوید که پرایمر با کرم پودر شما سازگار است. میتوانید پرایمر را با کرم پودرتان میکس کنید. برای ناحیه های کوچک مانند چشم از براش برای پرایمر زدن استفاده کنید.قبل از خرید پرایمر، مطمئن شوید که برای پوست شما مناسب است. به همین دلیل، میتوانید از سمپل‌های رزبان باکس استفاده کنید. این طوری با هزینه‌ی کم، پرایمر مناسب خودتان را پیدا میکنید.

یک پرایمر خوب، به مدت ۸ ساعت یا بیشتر روی پوست می ماند؛ اما بعضی از آنها تا ۱۵ ساعت هم ماندگارند.

پرایمر ناخن:

پرایمر، تنها از آرایش شما محافظت نمیکند این پرایمر، از ناخن شما در برابر زرد شدن مراقبت و آن را برای لاک زدن آماده میکند.همچنین، پرایمر ناخن باعث می‌شود لاک روی ناخن تان ماندگارتر شود.

پرایمر مو:

این نوع پرایمر، از موهای شما در برابر رطوبت، گرما و مواد شیمیایی محافظت میکند. در هر صورت، شما باید از پرایمر استفاده کنید؛ حتی اگر، آرایش شما فقط یک کانسیلر ساده باشد.

پرایمر مات کننده:

این پرایمر، مانند فیلتر اینستاگرام روی صورت شما عمل میکند.

پرایمر روشن کننده پوست:

این پرایمر، صورت شما را طبیعی تر جلوه میدهد؛ انگار آرایشی روی پوست شما نیست. أن را روی پوست تمیز استفاده کنید.

چطور مانند سلبریتی ها از پرایمر استفاده کنیم؟

اول پرایمر مناسب خود را پیدا کنید. همیشه قبل از استفاده­‌ی پرایمر، صورت خود را کامل شسته و از مرطوب کننده یا آبرسان پوست استفاده کنید.

چه مقدار از  پرایمر استفاده کنیم؟

کلا پرایمر را باید خیلی کم استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، یک چهارم قطره ولی اگر پوست شما چرب است، از  پرایمر کمتری استفاده کنید زیرا مدت زمان زیادی روی پوست تان می‌ماند.

از طرفی، میتوانید پرایمر را بعد از کرم پودر روی پوست بزنید. این طوری، پرایمر هنوز خاصیت شفافیت و هیدراتی خود را دارد و هرگز با کرم پودر تداخل نمیکند.

یا حتی، می توانید پرایمر را فقط روی قسمت هایی از پوست بزنید که جای جوش یا چین و چروک دارد.

و در آخر، مهم نیست که چه‌قدر لوازم آرایش شما لوکس باشد. اگر از پرایمر استفاده نکنید، ارزشی ندارد. ما در این مقاله به پرایمر چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم.

اگر سوالی داشتید می­توانید در قسمت نظرات بپرسید. کارشناسان ما، در مدت ۲۴ ساعت به سوالات شما پاسخ می­دهند.
۰
اگر سوالی داشتید می­توانید در قسمت نظرات بپرسید. کارشناسان ما، در مدت ۲۴ ساعت به سوالات شما پاسخ می­دهند.x
۴.۳ ۳ رای ها
Article Rating

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x